15 Nisan 2011 Cuma

Hamit Altıntop, SPOX.com’a konuştu: „Türkiye benim için bir seçenek“

Hamit Altıntop’un açıklamaları:

Bayern Münih’teki durumu: „Kulüpten benimle henüz kimse konuşmadı. Bu yinede başka bir kulübe imza atacağım anlamına gelmez. Kendim için bütün kapıları açık tutuyorum. Şu an rahatım ve tedirgin olmuyorum.“

Değeri biliniyor mu? „Sorumlular, karar vermek için bu kadar zaman bekliyorlarsa, bir bildikleri vardır. Bu durum benimle alakalı da olmayabilir. Bayern Münih’te önemli sorular var: Seneye nerede oynayacağız: Şampiyonlar Ligi’nde mi Europa League’de mi? Dört yıldır burdayım, benim iyi ve kötü yanlarımı biliyorlar ve benimle her zaman konuşabilirler.“

Jupp Heynckes’in gelişi: „Yönetim, sözleşmesi biten oyuncularla konuşmadan önce mutlaka yeni Teknik Direktöre danışacaklardır, onun düşüncelerini alacaklardır. Jupp Heynckes çok büyük bir Teknik Direktör, Louis van Gaal ile aynı sınıfta olan bir Teknik Direktör. Kulüpten bana birşey gelmediği sürece, ben birşey yapamam. Kimseye kızgın da değilim bu yüzden.“

Gelen teklifler: „Bazı seçeneklerim var, evet. Yinede burada herşeyimi verip, profesiyonelce işimi yapmak istiyorum. Kimsenin arkamdan konuşmasını istemiyorum. Aynaya bakıp, ‚herşey denedim’ demek istiyorum.“

Bayern’deki dört yılı: „Genel olarak memnun değilim. Bir oynadım, bir oynamadım. Kulübüm için de, benim için de aynı şey geçerli: Daha iyisi olabilirdi. İlk yılımda Ottmar Hitzfeld ile Şampiyon olduk, kupayı kazandık. İkinci yılda düşüş yaşadık. Üçüncü yılda Şampiyonluk, Şampiyonlar Ligi Finali ve müthiş bir futbol. Dördüncü yılda yine müthiş bir düşüş. Soruyorum, istikrar nerde? Bunu cevaplandırmak zor, çünkü son dönemde dışarda oturdum.“

Milli Takım Kaptanlığı: „Sorumluluğu veren olursa, üstlenebilirsiniz. Sorumluluk almak için her maçta görev almanıza ya da kaptan olmanıza gerek yok. Kabul gören biri olmanız gerekiyor, soru işaretleri olmaması gerekiyor.“

Süper Lig transferi: „Çok spekülasyon yapılıyor ve bunların bazıları da doğru. Şu an Brezilya, yıldızılarını evine getiriyor. Bunun Türkiye’de de olması gayet mantıklı ve iyi de bir fikir. Şahsen ne yapacağımı bilmiyorum ve bu beni ne derece cezbedecek bilmiyorum ama benim için mutlaka seçeneklerin arasında. Türkiye transferini hiç bir zaman olanaksız olarak görmedim, bunlar yanlış lanse edildi. Belki gerçekten Türkiye’de benim işimi takdir eden bir kulübe gitmek, cezbedici olabilir.“

Halil ile tekrar bir arada oynamak: „Güzel olur böyle birşey olursa ama bu konudaki hevesimiz biraz azaldı son dönemde, çünkü ikimizin de kendine göre hedefleri var. Herşey planladığımzi gibi gitmedi her zaman ama herşey yoluna girdi.“

Aile kavramı: „Benim için öncelikli olarak inancım önemli. Ondan sonra ailem geliyor. Kardeşim benim hep danıştığım bir kişi. Ailem için de danışılan kişi ben oluyorum genelde. Annem, eskiden kardeşimle karşı karşıya oynadığım zaman rahatsız oluyordu ama bu zamanla geçti. Artık sağlıklı olmamızı ve hayatımızdan memnun olmamızı istiyor. Biz de böyle yetiştirdi. En güzel gol için aldığım kupayı anneme götürdüm ama kupa benim odamdaki dolabın üstünde duruyor.“

Evlilik: „Annem için bu önemli bir konu ve tabii ki eve geldiğim zaman bu konuyu açılıyor. ‚Artık yaşın geldi, nedir durumlar’ soruları geliyor. Şu an bu konudan uzağım, annemin beni tedirgin etmesine izin vermiyorum (gülüyor). Ben hayatımda bir kere evlenmek istiyorum. Mükemmel eş yoktur diyorlar, başkaları da mükemmel eşi kendin biçimlendirmek zorundasın diyor. Kolay gibi görünüyor ama değil.“

Franck Ribery: „Benim herkesle aram iyi ama Franck Ribery, Türk mantalitesini çok iyi biliyor. Hem İstanbul’daki dönemi, hemde Fransa’daki çevresinden dolayı bu böyle. Belki aramız bu yüzden çok iyi. Onunla Mekke’ye gitmem, annemin fikriydi. Suudi Arabistan’da hazırlık maçı yapmıştık ve annem „yakınlardaysan gitmelisin“ demişti. Sağolsunlar, Bayern’in yöneticileri bize bu imkanı tanıdı ve hazırlık maçında tek bir devre oynayıp oraya gidebildik. O duyguyu nasıl anlatacağımı bilmiyorum, müthiş bir enerjiydi ve ilerde hacca gitmek istiyorum.“

İnancın anlamı: „İnsanın inancı görülmeyen tek varlığıdır. Yağmur da yağsa, güneş da doğsa fark etmiyor. Elinzide tuttuğunuz bir bardak kiralabilir, tuttunduğunuz ailenizin fertleri ölebilir ama inancınıza hep tutunabilirsiniz. İslamı tamamiyle tanıdığımı söyleyemem. Sağlıklı bir yaşam için bütün kuralları uyguladığımı da söyleyemem amam bana inancım çok şey veriyor.“

Röportajın tamamını buradan okuyabilirsiniz:

0 Okur Yorumu:

Yorum Gönder